Friday, June 19, 2020

MY LIFE PART 2

SAMBUNGANYA

MY LIFE part 2 (masa belajar melaka)

Sampai satu tahp aku terpaksa keja part time. Keja kilang honda satu malam 70 ringgit. Spe tak nak. Tpi letih sbb berdiri ja.. mesin jalan kau kena standby la bekerja. Telan air liur kalau haus. Dengan aku tak bawa air.


Hari demi hari smpai satu tahap. Nama aku di calonkn dapat award.. (haha gelak besar) award dpat keputusn trbaik.. ada dalam 2 org mcam tu wakil dari kelas aku.

Raya haji nk dekat dah, semua pakat balek rumah parent, balik kampung.. dalam bilik aku sorg ja tak balek. Membe aku da ajak balek, tpi aku tolak. Duduk sorg2 dalam bilik mcam-mcam pikir. Kena kacau tu normal la. Sbb perasaan kita sama. Tpi itu pengalaman aku. Histeria? Pnah ja. Waktu tgh mkan dgr ada org menjerit kat padang.. tak salah aku waktu tu dorg ada buat program kot.

Part nk kena saman dgn polis
Balek dari sembhyang jumaat, aku dngan membe aku la p pelan Tampin beli barang. Skli lalu depan polis. Polis kejar smpai lorong. Tahan kami. Nk saman sbb xpakai helmet. Membe aku ‘azmil’ bgitau polis.’abang saman saya sorg dah la, depa ni jgn saman’. Abg polis saman membe aku sorg ja. Skrg membe aku tu dh jadi polis. Tahniah!!!

Kepada roomate aku semoga berjaya
Asrul, syed, faiz, eppy, zai

Part kolej kena pindah
Kolej aku kena pindh pegi pajam,negeri sembilan. Bab pindh, roomate aku dh hbis belajar semua. Awlnya peti ais nk jual, then duitnya bhgi sama rata. Tpi keadaan suntuk, roommate aku pon xnak ambik dah. So peti ais aku ambik bawa balek kedah.

Aku nk masuk exam xlepas sbb ada tunggakan. Aku buat slip masuk exam palsu. Klaw tgk mmg sama mcam slip masuk org lain. Kali pertama aku buat mmg xkantoi. Tpi bila sorg kntai abis skli aku pon kantoi. Itu pasal nk masuk exam. Then smenjak dari tu security portal kolej diperketatkan.

FINAL EXAM
Final exam nk dekat. Dgn final projek pon kena buat. Group aku dgn kucai(nama aku panggil)
Projek kami just buat low budget ja. Tido tak cukup. And then bila dh habis presentation pa semua. Juri jemputan untuk menilai projek kami cakap kami semua gagal..
argh!!! Dalam hati berkecai, mata pon dh berkaca dah. Bukan projek kami gagal. Tpi kami silap di portfolio. So, tuan tu bgi kelonggaran untuk buat lagi skli portfolio, perbetulkan ikut format terbaru. Keesokkn dh selesai semua. Ape lagi lambung pc la(tipu ja)

So pda nasihat aku, final projek kena prepare awal. Jgn jadi mcam aku. Ke sana sini. Ke johor ambik ilmu.

Tamat beljar 5/2017 secara rasminya.
So good luck pada generasi akan datang.
Pengorbanan dan perjalanan yg penuh cabaran itu adalah pengalamn untuk diri kita menjadi kuat, kepada hampa semua,dugaan yg masa belajar lagi sush dari aku, aku doakan semoga perjalanan yg diharungi ada hadirnya pelangi yg indah. Insyaallah.

0 comments: