Wednesday, April 16, 2014

info:Merajuk Katakan

Hai ampa semua, apa habaq? …
hari ni aku loghat kedah skit. Maklumlah kat tempat aku belajaq, klau aku ckap kedah depa x pham.Kat blog aku, dah kira ok la. Boleh jugak aku loghat kedah. Nak balek kedah lambat lagi. Kalau ada cuti 2 minggu, aku akan balek. tapi balek cuti 2 minggu macam cuti 1 minggu ja. Memang x puaih aih. Bak hang…

Ampa penah dengar perkataan MERAJUK ?
mesti ampa penah dengaq kan. Aku pantang kalau orang buat-buat merajuk ni. Kalau pompuan merajuk boleh gagah lagi tahan. Ni kan laki.(aku ckap macam aku x penah majuk plak). Hehe
J
back 2 story aku… ni nak habaq mai.. Kalau ada orang yang merajuk depan aku 2, aku senang ja . Aku akan ckap laguni ‘hang xpayah aih duk wat merajuk depan aku ni’ . For information, aku ni x pandai nak pujuk-pujuk. Tapi kalau pompuan merajuk, aku cuba jugak pujuk. (memilihnya aku ni)



(gambar budak merajuk'tenung masa depan kot')

Tanda-tanda orang merajuk:

1.Diam seribu bahasa
 -Dia diam ja sepanjang ampa bersama dengan si dia.Kalau ampa bercakap pon mesti dia hanya menganguk ja. Dia sedikit pon x melayan ampa macam sebelum-sebelum ni.Dah sah dah, mesti dia tengah merajuk

2.buat tak tahu
-dia buat xtahu ja tentang ampa. Selalu nya dia akan mengambil berat tentang ampa, tapi dia buat x endah ja.Ampa punya la taip punya panjang berjela, tapi dia Cuma balas ‘hemmmm’. Pandai-pandai piker la napa dia macam 2.(merajuk)

3.menolak untuk berjumpa
-yang macam ni pon susah jugak. Nak jumpa pon xboleh. Pompuan akan bagi pelbagai alasan supaya x berjumpa dengan ampa. Nak jumpa walau 5 minit pon xboleh. Ish2!!

4.matikan telefon
-ini yang bahaya. Selalunya pompuan yang selalu off fon ni. Maklumlah xmaw bagi perasaan terganggu.
Kalaw off fon x baguih, takut-takut  time 2 ada panggilan kecemasan. Nak tepon tapi x dapat, tepon sampai ambis kedit. Asyik operator ja angkat.Yang jenih merajuk off fon ni, mintak jangan duk wat dah noh.


peace!!
maaflah kalau x beberapa faham.. ampa 2 tuju pada anda
This entry was posted in

0 comments: